Auto detailing
Auto detailing to bardzo popularny w ostatnich latach zabieg. Mieszkańcy większych i mniejszych miast bardzo chętnie oddają swoje samochody, aby specjaliści po przeprowadzeniu szeregu czynności doprowadzili je do wyglądu, który niczym nie różni się od tego, który widzimy w nowiutkich autach z salonu. Szereg zadowolonych klientów podnosi prestiż tego zabiegu i utwierdza w przekonaniu, że auto detailing to coś, co warto wykonać na swoim kilkuletnim samochodzie. To nie oznacza jednak, że nowe auta nie mogą przechodzić zabiegów detailingowych. Bardzo często nawet same salony sprzedające auta najpierw oddają je do salonów detailingowych na zabezpieczenie, odpowiednie umycie i przygotowanie samochodu do trudu polskich dróg.
Mycie pojazdu
Auto detailing rozpoczyna się od kompleksowego umycia i dekontaminacji pojazdu. Warto nadmienić, że to zupełnie inne mycie niż takie w myjni. Detailing Warszawa używa profesjonalnej piany aktywnej z neutralnym pH, które nie uszkodzi lakieru i elementów nadwozia. W procesie dekontaminacji chemicznie oczyszcza się nadwozie z między innymi zanieczyszczeń metalicznych, czy zanieczyszczeń trwałych jak np. kawałki jezdni, smoła itd.
Glinkowanie
Salon detailingowy wykonuje również glinkowanie lakieru. Po umyciu i dekontaminacji pojazdu, za pomocą specjalnej glinki lakierniczej odspaja się wszelkie brudy i zanieczyszczenia, których nie usunięto w poprzednich czynnościach. Usuwane są w ten sposób głęboko zakorzenione zanieczyszczenia, a efektem końcowym jest perfekcyjnie gładki i lśniący lakier. Detailing Warszawa, oprócz mycia karoserii i jej pielęgnacji, wykonuje również czyszczenie trudno dostępnych miejsc takich jak wnęki kół, wnęki drzwi, przestrzeń za klapą do wlewu paliwa oraz inne trudno dostępne zakamarki. Zabieg ten chroni przed korozją. Koła podlegają również czyszczeniu. Usuwa się pyły z klocków hamulcowych i opiłki z tarcz.
Polerowanie
Dodatkowo, najważniejszą częścią zabiegu auto detailingowego jest z pewnością polerowanie samochodu i jego późniejsze zabezpieczenie. Proces ten wykonuje się na kompletnie czystym aucie po to, aby nie polerować lakieru brudami co powodowałoby powstanie kolejnych rys. Specjaliści dobierają odpowiednie techniki w zależności od stanu lakieru. Zabezpieczyć go można woskiem lub droższą powierzchnią kwarcowa.